15 juni 2009

Hos veterinären

Idag var det dags för det första veterinärbesöket för att vaccinera kattungarna.
Innan veterinären tog vi en tur inom min arbetsplats. De har hört mitt pladder om ragdoll och eftersom veterinären låg bredvid arbetsplatsen så tog jag tillfället i akt att låta de som ville känna och klämma på kattungarna lite ;=)
När vi väl var hos veterinären så undrade veterinären om det var dags för en slutbesiktning för kattungarna.
- Nej de är nyss fyllda 9 veckor svarade jag så det är dags för deras första vaccination. Hon trodde knappt på det eftersom hon tyckte att kattungarna var lika stora som en 12 veckors kattunge. Vikterna ligger på 1,6 kg och några strax därunder så jag förstår vad veterinären menade.
Allt gick bra och inte ett pip från någon av dem. Inte heller bilfärden bekom dem.
Inga pip eller protester där heller. Den enda som opponerade sig när vi kom hem var Chilly som inte gillade dofterna från veterinären. Hon är extremt känslig för dofter den katten......

I helgen ställdes Goldenheart ut i Ulricehamn. Goldenheart är en brun hona från Moas förra kull. Det var första gången som hon ställdes ut i vuxenklass och fick Hannah Jensen som domare. Enligt ägaren fick hon väldigt bra bedömning, tog sitt cert och blev BIV. Grattis Åsa!!

Inga kommentarer: