06 februari 2010

Lite av varje



Jag skriver ALLDELES för OFTA i bloggen, eller hur? ;=)
Skämt å sido så har tiden och f a lusten inte funnits där men idag när dagen är från sin bästa sidan med strålande solsken, vindstilla och ett par minusgrader då kom äntligen lusten till att uppdatera bloggen.

Har fått lite bilder på avkommor från Moa och Viktors kullar. Ovan ser Ni Sweetheart (RAG n03) som på bilden är 1 år och 7 månader. Gillar hennes look!!
på bilden nedan är Oliver (RAG n) som är 8 månader ochsom fick uppleva sin första vinter med massor med snö. Han är redan en stor hane som väger runt 7 kg.

Annars har 2 Olympus Rag´s katter visat framfötterna. S*Olympus Rag´s Heart 2 Heart blev årets bästa ungdjur i RHK och S*Olympus Rag´s Goldenheart blev årets bästa vuxna hona i RHK. Ett stort grattis till Ida, Roger samt Åsa som är ägarna till katterna.

Jag har funderat fram och tillbaka om jag ska ta kull med Moa inom det närmaste. Att hitta hanar som jag tycker är bra och som kompleterar Moa är sannerligen inte lätt.
Jag hade nästan bestämt mig att avvakta tills jag hittade en fantastiskt snygg brun bicolourhane. Han är idag bara 6 1/2 månader gammal och jag vågar påstå att han är en av de snyggaste 6 månaders ragdoll jag någonsin har sett.
Han är oerhört vältypad för åldern med enormt bra huvud, har en fantastisk bredd, kanonbra profil och en otroligt bra bredd i hakpartiet vilket är det som jag behöver till Moa. Dessutom har han redan en väldigt fin färg på ögonen, en rejäl benstomme samt fin kvalitet på sin päls och ett underbart temperament. Utöver detta så har han en mycket intressant stamtavla där det finns många fina katter.
Vad mer kan jag önska?? Jag är väldigt tacksam över att jag får låna denna hanen.
Bilder och mer information kommer framöver.
Tyvärr får Moa vänta ett tag till eftersom han inte är fertil ännu. Men den som väntar på något gott........

Så har då schlagerkarusellen dragit igång. Första delomgången var ju inget vidare och kvaliteten på bidragen var inte den allra högsta. Programledarna..... njaee....
I Danmark däremot var det faktiskt en oerhört hög kvalitet i år tycker jag.
Vinnarlåten "In a moment like this" hör Ni här. Vad tycks??

Inga kommentarer: