22 februari 2009

I väntans tider

Då har det gått dryga två veckor sedan Moa var hos Viktor och som alltid känns det som en lång väntan tills man ser tecknen på om en hona är dräktig eller inte.
Jag är ganska övertygad om att Moa och Viktor har fått till det även denna gång.
Tecknen finns där hos Moa så nu är det bara att vänta tills det blir påsk. Om allt går som det ska så bör kullen komma på självaste påskafton.

Annars är det lugnt på kattfronten här hemma. Det är mycket sovandes för både Chilly och Moa. Som vanligt är Chilly inte sen med att hoppa upp i soffan och lägga sig på bröstkorgen för att sova en stund. Det är verkligen avkopplande att ha henne liggandes där och spinna högt. Rogivande!
I veckan fick Moa sina pokaler från Ragdollklubben för utmärkelsen Årets bästa vuxen hona 2008 och Årets bästa avelshona 2008.
Även 2008 blev ett bra utställningsår för Moa.
Tack alla för gratulationer och trevliga mail!!

Kan någon förklara vart tiden tar vägen? Till helgen går vi in i mars månad och jag förstår inte vart de båda första månaderna tog vägen. Visst är det skönt att vi går mot ljusare tider och några steg mot sin huvudsemester men samtidigt är det lite skrämmande. Det känns ibland som om tiden går fullständigt amok genom att åren går så snabbt och ibland känns det som om dagarna bara är fyllda med arbete och vila.

Är det någon som följer "Sverige värsta bilförare"?
Jag skrattar halvt ihjäl mig vid varje avsnitt. Favoriten är Anitha. Vilken bilförare och vilket verbalt ordförråd hon har!! Hur har dessa männsikor en gång i tiden fått sina körkort?? Det är för mig helt ofattbart.
Roligt är det i alla fall. För Er som inte vet vad jag pratar om kollan in länken;
http://www.tv4.se/noje/sveriges_varsta_bilforare

Var rädd om Dig och dina nära och kära!

Inga kommentarer: