06 mars 2009

Petig i maten

Vad tiden går sakta när man väntar kull. Ni som har haft kull vet vad jag menar.
Moa hon sover mest igenom dagarna och även kvällarna. Hon har inte gått upp så där väldigt mycket i vikt, snarare har hon gått ned lite i vikt de senaste dagarna och jag vet vad det beror på. Moa är och har alltid varit oerhört petig med sitt foder. Att tänka på annat foder än Eukanubas är helt otänkbart, hon har aldrig ätit något annat fabrikat och lär aldrig göra det heller. Så långt är det väl ok, men varje gång jag köpt en ny 10 kg säck så är det samma visa. Hon matvägrar. Trots att det är samma foder totalvägrar hon att äta. Hon går till sin matskål, luktar på maten och går moloket därifrån. Förmodligen luktar det inte exakt samma som det foder som hon har ätit de senaste månaderna och som är från samma säck.
Tala om att vara petig med maten.......

Annars så har de stora kala fläckarna under hakan som hon fick i samband med parningen äntligen visat sig börja få lite päls tillbaka. Trodde nästan att Viktor i sin upphetsning fått med sig rötterna men det visade sig att de fanns kvar ;=)

I helgen fick jag för mig att jag under våren ska bygga till med en liten utegård på altanen. Chilly fullkomligt älskar att få vara ute när det är fint väder. På sommaren ligger hon flera timmar i trädgårdsstolen och njuter. När det är varma sommardagar så tvättar hon sig frenetiskt och sedan låter hon vinden blåsa hennes päls torr och jag tror att det är svalkande för henne. Därför kom jag på den geniala idén att göra en lite egen uteplats åt henne så att hon kan ligga där och njuta. Har någon några tips, förslag eller rentav bilder på hemmagjorda små utegårdar så maila gärna. Bild på underverket kommer givetvis när det är klart ;=)

På tal om sommar... just nu när jag tittar ut genom vardagsrumsfönstret ser jag att det snöar. Känns avlägset till sommaren om man säger så.....

Inga kommentarer: